Terug naar de homepagina
IT Help Desk Technicus

Functieomschrijving

  • Als Help Desk Technicus verstrek jij technische bijstand aan onze nVent klanten door hun hardware infrastructuur te ondersteunen en door soft- en hardware problemen te diagnosticeren en verhelpen.
  • Om snel tot de kern van het probleem door te dringen, stel je de gebruikers gerichte vragen, speel je onopgeloste kwesties door naar het geschikte nVent team en geef je de gebruikers snelle en accurate feedback.
  • Als Help Desk Technicus ben je in staat om meerdere openstaande zaken gelijktijdig te prioriteren en af te handelen. Tevens zorg je voor een goede opvolging met de klanten om je ervan te overtuigen dat hun IT systemen na tussenkomst terug helemaal functioneel zijn.
  • Je beroept je op interne databanken en externe hulpbronnen om accurate technische oplossingen te leveren en documenteert je technische kennis in de vorm van notities en handboeken.
  • Je voert hardware/operating system herzieningen uit en lost problemen op m.b.t. de installatie, configuratie en instellingen van software.
  • Als Help Desk Technicus ben je verantwoordelijk voor pre-installatie activiteiten en post-installatie opvolging.
  • Om je bedrevenheid als Help Desk Technicus aan te scherpen, zal je je kennis en vaardigheden constant opwaarderen voor wat betreft het uitrollen van nieuwe producten, bestaande producten en nieuwe technologieën.
  • Je bent verantwoordelijk voor de aankoop van PC/telefoon hardware en software.
  • Je licht de nVent kernwaarden toe: Uitstekende Prestaties, Verantwoording, Respect & Teamwerk en Onvoorwaardelijke Integriteit.
  • Tenslotte verzeker jij een snelle en accurate klantendienst en verhoog je de klantentevredenheid.
  • In deze functie werk je vanuit onze kantoren in Leuven, in een wereldwijd georiënteerde omgeving.
  • Occasionele internationale reizen behoren tot de mogelijkheden.

Profielomschrijving

  • De succesvolle kandidaat heeft aantoonbare werkervaring als Technical Support Engineer, Desktop Support Engineer, IT Help Desk Technicus of in een soortgelijke functie.
  • Je hebt praktische ervaring met Windows OS omgevingen en systemen alsook een werkkennis van Active Directory, MS Office, Office 365 en Exchange Outlook.
  • Een goed begrip van computersystemen, mobiele toestellen en andere tech producten, net als de bekwaamheid om technische basisproblemen te diagnosticeren en te verhelpen, zijn van cruciaal belang in jouw rol als IT Help Desk Technicus.
  • Je bent vertrouwd met remote desktop applicaties en help desk software en hebt enige kennis van Server & Network (WAN/LAN) en TCP/IP. Een goede kennis van servers, workstations en printers is een pluspunt.
  • Jouw uitstekende probleemoplossende, presentatie- en communicatieve vaardigheden stellen jou in staat om stap-voor-stap technische hulp te bieden met duidelijke instructies, zowel geschreven als mondeling.
  • Het zou leuk zijn indien jij een IT diploma behaald had als hoofdvak, maar wij spitsen ons meer toe op kennis en vaardigheden dan op diploma's.
  • Je bent bedreven in de Engelse taal, zowel mondeling als schriftelijk.

Aanbod

  • nVent biedt jou een voltijdse functie met een competitief verloningspakket.
  • Wij zijn bijzonder trots op de uitstekende omgeving die wij jou kunnen bieden om in te werken, leren en leven.

Keywords

Solliciteer voor deze vacature